۱۹ خرداد ۱۴۰۴

واکنش فرهاد توحیدی به سالمرگ دلخراش کیومرث پوراحمد: همه پرسش‌ها سرکوب شد

واکنش فرهاد توحیدی به سالمرگ دلخراش کیومرث پوراحمد: همه پرسش‌ها سرکوب شد
بازدید 20
0

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد توحیدی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی اینستاگرام نوشت: «در ساختار فیلمنامهٔ سه پرده ای وظیفهٔ پردهٔ اول طرح پرسش و وظیفهٔ پردهٔ سوم پاسخ به پرسش است.پردهٔ دوم هم وظیفه دارد تا بر جذابیت فیلمنامه و اهمیت پرسش ها بیفزاید.

در سینمای ایران بیش تر اوقات پردهٔ اول به خوبی نوشته می شود، و پرسش های کلیدی مطرح می شود.اجرای پردهٔ دوم و بسط و پرورش فیلم نامه بیش تر اوقات خوب از آب در نمی آید.پی رنگ های فرعی نقش خود را به درستی در پیچیده کردن پی رنگ اصلی ایفا نمی کنند، و شور بختانه پرده های سوم و پایان بندی حتی از پردهٔ دوم هم بدتر از آب درمی آید.

در ماجرای تلخ شانزده فروردین ۱۴۰۲ و از دست رفتن کیومرث عزیز سینمای ایران هم فقط با پردهٔ اول و طرح پرسش های دل خراش رویارو هستیم. در پردهٔ دوم همهٔ پرسش ها سرکوب شد تا اساساً پردهٔ سومی در کار نباشد. کیومرث پوراحمد از برخی جهات در تاریخ سینمای ایران بی هم تاست.ما دوست دارانش هم چنان او را در بهترین فیلم ها ، رمان ها، داستان ها، و مقاله هایش می جوییم، و پرسش ها را در ذهن مرور می کنیم.»

۵۷۵۷

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 3 =