رضا جعفرزاده گفت: از ابتدای فروردین ماه تا اواسط مرداد ماه امسال، 403 مورد شکایات از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت های هواپیمایی و 281 شکایت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی رسیدگی شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: در بازرسی های مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و شهرستان ها مواردی از جمله تمدید نشدن ضمانت نامه، احرازنشدن شرایط راه اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهمتر بی توجهی به اخطارها و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری محرز و به لغو مجوز 36 دفتر و تعلیق 47 دفتر خدمات مسافرت هوایی منجر شد که از این تعداد، لغو مجوز 12 دفتر و تعلیق 15 دفتر مربوط به استان تهران و مابقی مربوط به شهرستانها بوده است.
جعفرزاده تصریح کرد: در این مورد نیز حضور نداشتن مدیرعامل و مدیرفنی، تغییر مکان بدون تایید سازمان هواپیمایی کشوری، گرانفروشی و صدور بلیت No record (بدون اختصاص صندلی) نیز از جمله عوامل تعیین کننده در لغو و یا تعلیق این دفاتر از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می رود.
از سال 1392 تا 1396 در مجموع 115 میلیون و 692 هزار و 648 مسافر هوایی با خرید بلیت های مورد نیاز از دفاتر خدمات مسافرت هوایی به سفر رفتند و نظارت مستمر بر عملکرد این دفاتر برای سهولت در خرید بلیت برای سازمان هواپیمایی کشوری از اهمیت زیادی برخوردار است.
نظرات کاربران